學懂優雅的說“不”

經常不知道如何拒絕別人的邀約嗎? 對一些不能承授的請求,你祗懂說”No,sorry”嗎? 快跟著我們的教學, 就能讓你學懂優雅的說“不”。 I won’t be able to make it. 我將不能去到。 I'm afraid I'm in the middle of something. 我正好有別的事情要做。 No thanks, I have another commitment. 抱歉,我還有別的安排。 Unfortunately, it’s not a good time. 這次時機不好真可惜。 Sadly I have something else. 不幸的是我還有別的事情。 Maybe another time. 下次吧。 I’m booked into something else. 我已經約好做其他事情。 Thanks, but no thanks. 不用了謝謝。 I’ve got too much on my plate right now. 我手頭上太多事情了。 I wish I were able to. 但願我可以。 I have to take a rain check. 我不得不改期。 Thanks for thinking of me, but I can’t. 感謝想到我。 I’m honored, but can’t. 我不能夠去,但很榮幸收到邀請。

留言

這個網誌中的熱門文章

數字水功能與使用

美貌是福報!還有那些「特徵」的人今世必有「福報」?

水瓶座終極完美分析(01/20-02/18)